Thursday, June 28, 2007

نهيت مرحلة وبدأت مرحلة....... ما بين ترحال واستقار

ازيكو يا احبابي
اليكم اشارككم خبرا قد يكون هاما في حياتي
اليوم الخميس الموافق 28/6/2007
كان اخر يوم لي في مؤسسة اسلام أونلاين
التي كنت اعمل بها واحببتها كثيرا جدا
وقد قدمت استقالتي منها وانهيت فترة جميلة من حياتي
وسوف ابدا بمشيئة الله مرحلة اخري في شركة أخرى
فرنسية هنا في مصر
قد تكون جميلة وقد تكون مؤلمة ادعو الله ان تكون جميلة
خلال 4 سنوات تنقلت بين 3 شركات كبري
صخر ثم اسلام اونلاين ثم الشركة الفرنسية
على الرغم اني احب الاستقرار
فهل عارضت طبيعتي بهذا الموقف
لا اعرف
فقد صرت مغامرا منذ فترة ليست صغيرة
وصار عندي رغبة الاكتشاف والتعلم والاستفادة وتوسيع الخبرات

هل انا على صواب
هل انا هو انا ؟
هل انتم بخير ..... ارجو ذلك
تصبحون على خير

5 comments:

Hadota ... حدوتة said...

اولا مبروك على عملك فى الشركة الجديدة
ثانيا
انت صح فى حتة انت دايما بتتنقل للبحث عن الافضل والتعلم
ودا جميل
بس متفرطش فيه اوى
لانك لازم تثبت فى مكان تعلى فيه وتلاقى نفسك فيه اكتر
سواء تعلى ماديا او اجتماعيا

انت كده طبيعى جدا تتنقل فى كذا مكان عشان فى بداية حياتك
بس ارجو دا يكون على اساس خطة انت حاططها وهدف انت يتسعاه مش الحكاية مشية كده يعنى
يعنى الزم يكون لك هدف مثلا مادى
او بتحب تتعلم وظيفتك اكتر
او او
فاهمنى؟؟؟
ارجو مكنش طولت عليك
تحياااتى

Ahmed taher said...

هادوتا
منورا اول تعليق
وانت لمستي نقطة في غاية الاهمية احيكي عليها
الا وهي الهدف
وانا متفق معاكي اكيد في وجوب وجود الهدف اللي علا اساسه يكون طريقي
ومتفق معاكي ان ما قد يحركني الان هو سني الصغير فانا مازلت 28 سنة
وهو ما يسمح لي بالعمل وبذل الجهد والبحث عن الافضل سواء ماديا او كمكانة ومركز
اعلم انه يجب علي ان استقر يوما ما
وقد لا يحدث ذلك
واظل كعصوف يطير بين الاغضان
ربي هو العليم بما يخبئ لي
بجد احييكي من كل قلبي
ونورتيني جدا

~ Bato0ot ~ said...

rabna ywf2ak

gohayna said...

التعلم والاستكشاف والاستفاده وتوسيع الخبرات


علي مين يا بابا؟

هههههههههههههههههه

بقي كدا يا احمد

برضه رحت
ربنا معاك يا ابني
والله بدعيلك ربنا يقويك

المهم انت ركز في الشغل وانك تنجح وتثبت نفسك

وربنا معاك بقي

ابقي طمني عليك اول باول

وقلي اخر الاخبار ايه؟

متغبش عشان مقلقش عليك وساعتها هعرف لوحدي ايه الي حصل

سلام يا هارون

reri said...

هاااااااااي يا أحمد
عارف والله ده أول تعليق أكتبه في المدونات بعد غيبه طويله لي حتي قبل ما أكتب حرف في مدونتي ... كنت عايزه أعرف أخبارك إيه ؟؟ ...و إنت ولا بتسأل ... بس عذرك معاك بقي
مبرووك الشغل الجديد وإن شاء الله يكون أحسن من اللي فات وتتعلم منه أكتر وتحبه أكتر
وبعدين هي الدنيا كده
مش بتثبت علي حال يا أحمد
الثبات ليس من سماتها
واحشني والله
أشوفك قريبا أون لاين

سلامااااااااااات