Friday, May 18, 2007

..........علاقات خاصة جدا ............

الانجذاب وبداية من دقات لا متناهية .... (2)

وماذا بعد ان انجذبت اليك ...... هل انت من انتظرته حقا ام انه الحالة الاولية من الحب هل هذا هو الحب الفطري الذي عادة ما ينتهي امام عواصف من الاتربة ... امام صعاب قد تكون هينة ........ لماذا تكون وهنا وضعيفا انت هكذا ايها الحب الاولي .....

انظر اليها وتنظر لي وكأن عينانا قد وجدتا الطريق الذي كانتا تبحثان عنه ..... ولاكن يبدو وكأن كل عين تنظر بطريقة ما فتنظر عيني بلهفة لحبيب قد يكون اولي وتنظر هي لشخص قد ترتاح له ..... وكل منا مازال ينظر لم تعرف الاعين نفسها بعد حق المعرفة ومع ذلك لاتزال تنظر لبعضها ... هل هو الغموض الي يغلف النظرة ام اني رايت فيها مالم يراه غيري وهل لم تري الامان الا في انا ولماذا انا ....... لازلت صغيرا على الامان ولاكني كبيرا في الحب نعم فلم الهو قط ولن الهو قط بها او بغيرها ...

بدأ الانجذاب يأخذ شكلا ما قد تكون مجرد علاقة عابرة ولاكنه بدأ يعبر عن نفسه بقوة يرفض ان يظل اسير الاعين فقط .... لماذا لا تتواصلان تتحدثا تتكلمان .....

اعرفا بعضكما فقد يتأكد كلا منكما من الاخر ويقول هو ذا من ابحث عنه .... هكذا يحدثني الانجذاب ويدفعني بقوة يدفعني دفعا حتي اكلمها اسمع صوتا ياتي منها انظر لنن عين يتحرك مستكشفا .... عين لم اري مثلها بالتاكيد هناك من الاعين مثلها وقد يكون اجمل منها ولاكن انا اراها هكذا فلم تتعدي حدودي حدودها ونظرات عيناها الساطعتين ........... ماذا الم بك فؤادي لما انت مسرعا بدقاتك هكذا ..اري اعدادا لا متناهية من دقاتك رغم انهم سبعون لا اكثر لاكنهم صاروا مئة بل الف بل الفان يبدو انه على وشك الانهيار ... وهي السبب فيما الم بك .....

لاكن .. بعد تحاورك هل تاكدت منها وهل تاكدت هي !!!! لا ادري بعد

ولاكني لم اعرف معني لما الم بي فلم اشعر به من قبل هي ليست فرجينيا ولا انا انطونيو ولاكنه .... هو ذلك الشئ الذي حرك تجاهي مشاعر غريبة وحرك لديها مشاعر نبيلة ولاكن هل اشتركنا في المشاعر هل تكاملنا بها هل سلمتنا لبداية طريق ايها الانجذاب ام انك بدئتني بسلسة غير متناهية من دقات قلب ضعيف ... ولم تنور طريقي بعد ... يبدو ان امامي الكثير لاتاكد واعرف ولاكنه لا يزال سرا جميلا لا اريد ان ينتهي فلا ازال محبا ولا تزال هي تشعر بالامان ....... هل تحبيني حقا ؟؟؟!!!

18 comments:

Rosa said...

اولا مبروك اللوك الجديد يا ابن عم ممدوح
:D
حاسه ان الموضوع بدأياخد منحنى تاني وانك هتحكي عن مشاعر جميله اكتر منه مشاركه في الرأي
بس عجبني الأسلوب دا وشدني
في انتظار المزيد
:)
تحياتي

shermen said...

أكيد الحب الأول بيبقى أعمى مش بيشوف ومش بيفكر مش بيعمل أي حاجه غير إنه بيحس وبس
طبعا ده مش صح المفروض انه يكون عاقل
لكن هيهات ده أول حب ومع أول شرارة بيشتعل في القلب

لكن ياترى هيكون هوده الإختيار الصحيح ده اللي هتثبته الأيام ليهم

--------------------
دبستك في تاج يا أحمد
لو تحب تجاوبه

تحياتي

gohayna said...

احمد

احمد يا طاهر

انت حطيت ايدك علي مربط الفرس

البدايه

البدايه اهم شيء في تشكيل العلاقه
هيا الي ممكن يبتدي عندها الكون

وممكن ينتهي برضه

المشكله في الحيره الي بتصاحب البدايه
انا هقولك عن نفسي

مش بقدر احدد اذا كان دا اعجاب ولا حب في عيون الي قدامي

ولا بقدر افهم مشاعري

يمكن علشان بخاف افهم غلط مبديش نفسي فرصه
بقفل الباب علي طول
حاجه هقولهالك ويمكن متحسش بيها اوي

عارف لما يكون فيه بدايه زي ما وصفتها كدا

هو بيحب وهيا بترتاح
عرف لما تحس انك ادبست في الحب بالعافيه

وكانت الغلطه في البدايه

كل واحد ترجم البايه كما يتصور ويتمني

عموما هنتناقش كتير اوي علشان عجبني الموضوع اوي

سؤال بقي بره القصه

الله اكبر ابنك القمر شعره اصفر ياتري طالع لمين

لمين

لمين؟

ايوه اكيد مامتهه

الحمد لله انه طلعلها في لون الشعر
واكيد في جمالها

ربنا يحرسهولك
انا قولت اطمن علشان لما اجوزه قوت القلوب البتن توافق علي طول

المهم
ابنك محجوز من دلوقتي

اسمع ان فيه حركات كدا ولا كدا
هتشوف ايه الي هيحصل

مبروك علي شكل المونه الجديد

ومتبقاش تتاخر كدا

تحياتي جدااااااااااااااااااااااا

Reemo said...

هو أكيد مش حب لأان الحب له تفاصيل لم يتم الخوض فيها مع لغه العيون
لكنه اعجاب من الدرجه الاولى
من السهل جدا انه يتحول لحب لو وجد كل واحد مواصفات ونقاط مشتركه فى الطرف الاخر
لما بتبتدى انت تحب وهى ترتاح
أكيد مش معنى كده انها هتبادل نفس الحب
ممكن يكمل الحب وممكن لا
فى علاقات كتير جدا بتقف عند نقطه الارتياح ومش بتكمل
ده برده بيرجع للمواصفات الخاصه والمشتركه للاتنين
ومدى الانجذاب اللى بيحصل ما بينهم
هل هو انجذاب حب ام مجرد راحه واطمئنان
البوست لغته جميله جدا
تحياتى

Ahmed taher said...

روزا الجميلة
هو مش منحني تاني ولا حاجة زي مقولت
هو مزج بين حاضر مشرق وماضي ولى وذهب
الحمدلله انه عجبك عارفه لو مكنش عجبك كنت
نياااااااااااااااع
انت عارف بقا
هههههههههههه

Ahmed taher said...

شرمين
اكيد مع اول شرارة بيكون الطعم مختلف ولاكنه عادة لا يكتمل
لا اعر لماذا حقيقة
تحياتي و

Ahmed taher said...

جهينة العزيزة
اولا منوراني يا ستي
انت فين بقا الله
ثانيا مش المفروض تقفلي لحد متتاكدي عشان مضيعيش على نفسك فرصة قد تكون لك
خللي بالك نحن مسؤلون عن افعالنا
بس بكره تلاقي الواد اللي هو اللي يجبلك قووت القلوب
هههههههههههههه
هو عمر فعلا شبع مامته بششكل كبير بس حته الشعر دي خدعة شويه انت عارفة الفنانين بيحبوا يلعبوا بقا هو شعره بني
وانا فتحته حبتين
ماله البني نفسي افهم حاجة غريبة والله
قريب هوريكي النسخة الحديثة منه
ver 2 يعني
ههههههههههههه
منوراني وابقي طمنيني
تحياتي

Ahmed taher said...

ريمو
اكيد مش معني الانجذاب انه حب تمام
لاني بعتبره بداية الحب
مجرد مرحلة اولية لتاكد الحب يا تنفيه ويقف عندها زي مقلتي بالظبط
تحياتي ليكي عودتك مرة اخرة
ومنورة والله الشاشة العربية
ههههههههههههه

أسوور said...

بجد بوست رائع
ايه المشاعر الجميلة دى
يا بخت المدام بيك
بجد يا بختها
أتاريك يا عن عمال تنكر ما يقترفه الرجال

لأنك لست من ذاك النوع المنتشر والمتفشى للأسف

تحية لك ولحبيبتك

reri said...

إيه يا أحمد الرومانسيه دي .. يا إبني أنا عندي حساسيه منها ... خف شويه والنبي ... هو ده اللي حصل معاك يا أحمد ... علي العموم يا بختك .. مش حسد والله ... إنت عارف
شرارة البدايه ... أن تلتقي العيون فيحدث ما تصفه دون معرفة تفسير واضح لما يحدث .. فما يحدث لا يحسب أبدا بالعقل يحدث بلا أي تفسير منطقي .. حتي إن حاولت التفسير لا تجده أبدا .. يااااااااه علي الحاله دي ... متهيألي كل إنسان بيدور عليها
إنت وصفتها بإحساس شديد لأنك عشتها

منتظره البقيه .. بس إوعي إوعي تسمع كلامي في الأول وتخف من الرومانسيه

سلامااااااااااات يا أحمد

صاحب البوابــة said...

بدأت من البداية

ومررت بمرحلة الرقة والإنجذاب

وإنتهيت بسؤال

....... هل تحبيني حقا ؟؟؟

تحياتي لهذا البوست الرائع

ولهذه الخواطر الجميلة

R.R said...

اسفه على تاخرى فى متابعتك
الحب الاول والانجذاب
معرفش بحس ان الموضوع كله بقى فى زمنا ده وهم ومصالح
لكن لا اعتقد بوجود الحب الحقيقى
حتى تعريف الكلمه بقى بيتغير من شخص لاخر
ما علينا
على فكره دقات القلب
72
مش 70
:)
يلا نركز بقى فى المعلومات
سلامات ومتزعلش يا سيدى

Ahmed taher said...

ياسمين
الحمدلله انه عجبك
والله هي مسالة ايمان يا ياسمين ان تكون مؤمن بقضية بالتاكيد تنجح فيها او عل الاقل تكسب شرف المحاولة
تحياتي علا طول


ريري
الست ريري الست ريري
ههههههههههههههه
والله دمك خفيف هي كحصلتليش لوحدي حصلت لكتير
بس اوعي تقولي لحد هههههههههههه
ومش هسمع كلامك متخافيش لسه في كلام كتيييييررر
تحياتي يا رحوبه من ابعد مكان في الارض

Ahmed taher said...

صاحب البوابة
اشكرك بجد
وتحياتي الخالصة

Ahmed taher said...

ار ار
وانا كمان مشعارف ليه كتير مبقوش مؤمنين بيه مع انه موجود وهيفضل موجود الي ان يرث الله الارض ومن عليها
لا تفقدي الامل
ياخبر ابيض هما طلعوا 72 وانا اللي كنت مفكرهم 70
اخص
جات اوت معلش
لا مزعلان بس متتكررش تاني انا بقولك اهو
تحياتي ومنوراني يا حاجة

shermen said...

هههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههه


أنا مش قصدي عليك
ولا على حد معين
أنا أقصد
الرجاله الوحشين بس
هو أنت وحش
------------
ضحكتني والله يا أحمد
خلاص ماتزعلش

أنا كنت برد على بوست ريري
وكنت منفعلة بالكلمة بتاعت خلي البنات تقعد ف البيت

ما انا قاعده اهو ف البيت
أقعد أكتر من كده اذاي
حد يقولي

أنا زهقت من قعدة البيت دي

gohayna said...

احمد

ازيك يا ابني

عامل ايه

اول مرتب ان شاء الله هجيب بيه لاب توب علشان اعرف اكلمك

الماسنجير معمول عندي في الشغل عليه بلوك

بدخل علي الهوت ميل بس
ولاد الابلسه


متزعلش مني يا احمد بجد

والله غصب عني

وبعدين ايه صوره الاكل دي

مش تعزم يا راجل
وفين الفطير الي قولتلك عليه

تحياتي يا احمد واوع بجد تزعل مني

Ahmed taher said...

جهينة
بيقولوا في الاعلانات ايه
ضد المياه ضد النار
وانا بقا ضد الزعل من اي حد فما بالك لو جهينة
يا بنتي انا لا ازعل من الاناس المحترمة ابدا ابدا ابدا
وانت اكيد منهم وعلى رائسهم
انا مقدر صدقيني
ربنا يعينك ويوفقك
تحياتي الخالصة جدا جدا